Mitt Varumärke, Mina Regler!

Man brukar säga att du är vad du äter. Men i detta fallet skulle jag vilja säga att du är ditt varumärke, och ditt varumärke är du. För de allra flesta jag möter genom Drivna Kvinnors Nätverk så är det personliga varumärket av stor betydelse. Många är egenföretagare, andra är frilansare, några lägger helt enkelt stort värde i sitt personliga varumärke och de projekt som hon driver vid sidan om sitt 9-17 jobb.

I dagarna sitter jag och planerar för en fotografering som sker i nästa vecka. Jag jobbar tillsammans med en fotograf för att samla ihop lite content inför hösten. Till detta behöver jag en 3-4 olika outfits att variera mellan för att skapa olika känslor och meddelande med bilderna. På så vis blir också denna fotografering så mycket mer än bara att knäppa några bilder. Det är nu jag avgör hur jag ska styra mitt personliga varumärke i höst!

Därför har jag valt ut 4 outfits som på ett eller annat vis representerar mig, men som också signalerar mina värderingar. Någon är mer strikt och business. Någon annan är mer casual än någonsin och så jag ser ut 85% utav gångerna då jag träder in på kontoret.

Varför är det viktigt?

Jo, därför att jag vill att mottagaren ska få en juste bild utav mig och vad jag står för. Därför tänker jag också efter innan jag publicerar mina bilder på sociala media. Jag uppdaterar mycket från min vardag och ofta väldigt ofiltrerat. Men jag har också tydliga regler för vad för slags innehåll som hör hemma på min kanal. Precis som jag har regler för vad som är acceptabelt att prata om i en affärsrelation eller på ett möte. För mig är det otroligt viktigt att rätt meddelande sänds ut. Självklart har jag också dagar då jag sitter hemma i mjukisbyxor och urtvättade tröjor i fel storlek. Men jag skulle aldrig lägga upp det. Jag kan vara mänsklig och genuin på andra vis.

Det är du som avgör vilka signaler du sänder kring ditt varumärke, och därmed också hur människor uppfattar dig. Med det sagt, så finns det oändligt med sätt att göra det på. Bara för att du vill profilera dig som en seriös affärskvinna betyder inte det att du behöver klä dig i powersuits och klackar från Hugo Boss. Det är bara en fördel att skapa attribut som gör att du sticker ut. Men tänk på vad dina val säger om ditt varumärke.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.